Knitted art to wear – en strikkeudstilling

17. 10.2016 - 30.10.2016

Knitted art to wear – en strikkeudstilling

17. 10.2016 - 30.10.2016

Strik er mere end sokker og halstørklæder, og heldigvis ser det ud til, at tidsånden befordrer lysten til at arbejde med dette område.

Efterårsferien (uge 42) på Kvindemuseet står derfor i strikkeriets tegn.

I stueetagen vil der man-fre i uge 42 være garn-workshop for børn og deres voksne. Her kan I lave jeres egne pompon’er og edderkopper og metervis af fingerstrik og en masse andet sjov med garn. I kan også følge den røde tråd på en skattejagt efter kastanjer rundt i museets udstillinger og løse sjove opgaver.

I uge 42 + 43 præsenterer strikkeforeningen Seriøst strik for sjov udstillingen Knitted art to Wear. Foreningen arbejder med at synliggøre håndstrik som personligt udtryksmiddel og udstillingens værker er inspireret af noget ”skævt” – men kan benyttes som beklædning og er således strikket kunst, man kan tage på.

Tilknyttede objekter fra samlingen