MenuLuk

Persondatapolitik for Kvindemuseet i Danmark


Her kan du læse, hvorfor vi nogle gange skal bruge personoplysninger, og hvordan vi behandler dem.

Dine personoplysninger tilhører dig. Du deler dine oplysninger med Kvindemuseet, fordi du eksempelvis gerne vil søge et job, være medlem af vores klub, booke en omvisning eller deltage i et arrangement. Vi behandler også personoplysninger i forbindelse med markedsføring, presse, løn- og personaleadministration.

Indsamling af personoplysninger
Visse personoplysninger er nødvendige at indsamle, for at vi kan give dig den bedste service. Det drejer sig blandt andet om navn, e-mail, telefonnummer og betalingsinformationer.

I forbindelse med bestilling af omvisninger og undervisningsforløb, og når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysninger via tredjemand, som for eksempel et bookingsystem.

Kvindemuseet bruger kun de data, du giver os
De personoplysninger, du giver til Kvindemuseet, er beskyttet af den til enhver tid gældende lovgivning, herunder persondataloven.

Vi opbevarer dine oplysninger sikkert og fortroligt, og vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til, at vi indsamlede data til at starte med.

Hvad bruger vi personoplysningerne til?
Vi anvender de data, du giver os, til forskellige formål:
Medlemsoplysninger bruger vi til administration af KLUB Kvindemuseet, herunder til information om arrangementer. Oplysningerne registreres i vores medlemssystem. Vi bruger desuden personoplysninger ved ansættelser, som registreres i vores HR-system. Oplysninger i presseregi anvendes til opbygning og vedligehold af pressekontakter i ind- og udland og registreres i vores interne database.

Når det drejer sig om medlemsskab af KLUB Kvindemuseet, bevarer vi dog data i yderligere 2 år for at gøre en evt. genoptagelse af medlemskabet lettere. Herefter vil dine personoplysninger blive slettet, med mindre vi af lovmæssige årsager er forpligtet til at opbevare dem i længere tid.

Her kan du se, hvad vi gemmer om dit besøg på vores hjemmeside
Når du benytter Kvindemuseets hjemmeside, er du anonym, og vi kan ikke se, hvem du er. Vi beder ikke om dine personoplysninger, medmindre din henvendelse kræver det – f.eks. hvis du gerne vil booke en omvisning eller tilmelde dig vores nyhedsbrev. Og vi beder dig ikke om flere oplysninger, end vi skal bruge for at hjælpe med din forespørgsel.

Vi bruger cookies, blandt andet til statistik i Google Analytics, for bedst muligt at tilpasse vores indhold til dine og andre besøgenes interesser. Vi bruger også statistikken til at holde øje med, hvad vores publikum synes er spændende og til at markedsføre udstillinger og events på Kvindemuseet.

En cookie er en lille tekstfil, der bliver lagret i din browser, så vi kan genkende din computer, hvis du vender tilbage, og gøre din oplevelse på vores hjemmeside bedre. Der bliver ikke gemt nogen personlige oplysninger om dig, og cookies kan ikke indeholde virus.

Vær opmærksom på at vores website indeholder links til andre websites. Vi har ingen indflydelse på om de behandler data lige så sikkert som vi gør. Derfor anbefaler vi, at du læser deres persondatapolitik, inden du bruger dem.

Dine rettigheder
Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning. Når vi benytter os af en tredjepart til at indsamle oplysningerne, laver vi en databehandleraftale, der sikrer, at virksomheden behandler dine oplysninger, lige så sikkert som vi gør, og til det formål de er beregnet.

Du kan til enhver tid få oplyst, hvilke oplysninger Kvindemuseet har registeret om dig og få dem ændret, hvis de er forkerte, eller bede om at få dem slettet.

Henvend dig til:
Kvindemuseet i Danmark,
CVR: 71540111,
Domkirkepladsen 5, 8000 Aarhus C,
info@kvindemuseet.dk
Telefon: + 45 25454510

Datatilsynets hjemmeside kan du læse endnu mere om dine rettigheder.

For at kunne informere dig bedst muligt om brugen af persondata, opdaterer vi løbende denne Persondatapolitik.