MenuLuk

Stillingsopslag: Brandudvikler

11.02.2020


Stillingsopslag: Brandudvikler

Kan du få Kvindemuseet til at stråle? Kan du engagere gæster, følgere og samarbejds-partnere og har du styr på projektledelse og digitale kommunikationsværktøjer? Så har vi brug for dig.

Klart kommunikerende, kreativ og udadvendt profil
Vi søger en medarbejder til at varetage en bred vifte af kommunikationsopgaver i en nyoprettet stilling som brandudvikler. Du bliver ansvarlig for eventsamarbejder, kommunikation og marketing.

Museet er inde i en positiv udvikling, hvor fokus er at styrke museet som en af byens væsentlige attraktioner og samarbejdspartnere. Kvindemuseet har skiftet ansvarsområde og beskæftiger sig nu bredt med kønnenes kultur-historie, herunder ændringer i kønnenes vilkår og relationer over tid samt diversitet i livsvilkår på tværs af køn, seksuel orientering, androgynitet og etnicitet. Med oplevelsen i centrum vil museet være førende dialogskaber om kønnets betydning og skabe indsigt, engagere de besøgende og styrke viljen til et ligestillet samfund.

Ambitionsniveauet er højt: Vi vil være blandt de allerbedste museer på digitale medier – og vi vil skabe et program og en attraktiv platform, der kvalificerer debatten om køn både on location, off location og online.

I stillingen vil du komme til at arbejde med en høj faglighed omkring køn og kulturhistorie, og du får rig mulighed for at sætte præg på både museets brandudvikling og strategi indenfor event, kommunikation og marketing. Du bliver en del af en travl, spændende og hjertevarm arbejdsplads med konstant skiftende opgaver. Vi betragter museet som en levende organisme, hvor alle tager ansvar og arbejder med og mod fælles mål.

Primære arbejdsopgaver
– Planlægge, producere og publicere indhold, kampagner og budskaber på museets digitale og sociale medier
– Koordinere den samlede kommunikations- og marketingindsats
– Koordinere museets eventprogram og udvikle eventsamarbejder med eksterne aktører
– Sikre, at museets brand og budskaber eksekveres med samme røde tråd på alle medietyper
– Måle systematisk på både organisk og betalt indhold
– Evaluere og rapportere på museets brandværdi
– Sikre en mere performanceorienteret tilgang til arbejdet med nyhedsbreve, lead-generering og genbesøg
– Medvirke til den generelle forretningsudvikling af den samlede virksomhed i samarbejde med ledelsen

Vi søger en kollega, der
– brænder for museets ansvarsområde, virke og vision
– er vild med SoMe, markedsføring og fede events som et middel til at give museet en stemme
– kan tænke kreativt og selv skabe content (tekst, layouts, foto, film)
– kan lide at skabe, koordinere og eksekvere events
– har erfaring med digitale kampagner og værktøjer til håndtering af sociale medier, nyhedsbreve mv.
– har erfaring med SEO og effektmåling
– er resultatorienteret og tager ansvar for resultatskabelse
– er klart kommunikerende både skriftligt og mundtligt og på dansk og engelsk
– arbejder selvstændigt og agilt på tværs af kanaler, målgrupper og forretningsområder
– har fremragende relationelle evner – du samarbejder positivt både internt og eksternt
– Har indsigt i – og viden om den digitale udvikling

Stillingen refererer til museumsdirektøren og ønskes besat snarest. Ansøgningsfristen er 15. marts.
Send ansøgningen til info@kvindemuseet.dk i PDF-format og i ét samlet dokument. Samtaler i uge 12/13.

Vi opfordrer alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til museumsdirektør Julie Rokkjær Birch: jrb@kvindemuseet.dk | 25 45 45 23

Kvindemuseet er en selvejende institution og et statsanerkendt, nationalt museum.
Museet besøges årligt af ca. 40.000 gæster.

Tilknyttede objekter fra samlingen


Museums are awesome because everyone shuts the fuck up