Ny udstilling om seksualundervisning

02.10.2018

Ny udstilling om seksualundervisning

Ny udstilling på Kvindemuseet

Skal skolen oplyse eleverne om kønslivets mysterier? Hvis ja – hvilke emner skal berøres, og på hvilken måde? Disse spørgsmål har været til debat siden starten af 1900-tallet.

I udstillingen Seksualundervisning gennem tiden kan du gå på opdagelse i seksualundervisningens indhold og metoder gennem 200 år.

Udstillingen benyttes også til seksualundervisning. På Kvindemuseet går vi i dialog med børn og unge om normer, grænser og rettigheder for køn, krop og seksualitet.

Hvilke kompetencer skal nutidens børn og unge have, når det handler om køn, krop og seksualitet? Og hvordan var din egen seksualundervisning? Du har selv mulighed for at dele dine tanker og erfaringer med seksualundervisning i udstillingen.

Tilknyttede objekter fra samlingen