Ny administrationschef på Kvindemuseet

04.09.2019

Ny administrationschef på Kvindemuseet

Fremover skal 53-årige Jens Søby varetage Kvindemuseets økonomiske og administrative opgaver.

I et nært samarbejde med museets direktør, Julie Rokkjær Birch, skal Jens Søby være med til at styrke og udvikle museet.

Jens passer perfekt til den kurs, museet har sat for fremtiden. Han er en karismatisk strateg med en sikker og bred økonomisk erfaring, og det er tydeligt, at han brænder for at drifte og forretningsudvikle et museum i forandring. Han er en ægte ildsjæl med sans for netværk og passion for museets vision og ansvarsområde. Jeg glæder mig meget til samarbejdet“, fortæller Julie Rokkjær Birch.

Jens Søby bor i Aarhus og er far til to piger. Tidligere har han været centerdirektør i Nykredit Silkeborg og har i sin økonomiske karriere været sparringspartner for ledende medarbejdere i store virksomheder, offentlige institutioner, m.v.

Stillingen som administrationschef for Kvindemuseet var ikke det oplagte karrierehop med 30 års erfaring i den finansielle sektor, men muligheden for at medvirke til at udvikle museet og deltage i den aktivistiske tilgang til ligestillingsdebatten i Danmark er simpelthen fantastisk spændende. Museet er en levende organisme med en smittende energi, du bare skal opleve“, fortæller Jens.

I slutningen af september 2019 går Bodil Olesen på pension og takker af som museumsleder på Kvindemuseet, hvor hun siden 1991 har fungeret som én af flere ledere.