Litteraturfestival på Kvindemuseet

26.05.2018

Litteraturfestival på Kvindemuseet

LiteratureXchange er en ny international litteraturfestival i Aarhus, der finder sted over 10 dage den 14.-24. juni 2018.

Programmet består af 100 arrangementer med alt fra litteratur i byrummet til tematiske litteraturmiddage foruden traditionelle oplæsninger og debatter. LiteratureXchange præsenterer udenlandske og danske forfatternavne, samtaler mellem forskere og forfattere om internationale problemstillinger og forskellige utraditionelle aktiviteter, der får hele byen til at summe af litteratur.

Festivalen foregår i hele Aarhus og udfolder sig mange steder i byrummet, blandt andet med en række spændende arrangementer på kvindemuseet.

Vi starter søndag d. 17. juni kl. 11 – 12 med:
Tidens kvinder – fra husmoderidealer til #MeeToo
Mød forfatterne Merete Pryds-Helle og Kristina Sandberg til en samtale om, hvad der sker, når vi som forfattere og læsere i en ny-feministisk, MeeToo tid mødes af tidligere generationers kvindeliv.

Onsdag d. 20. juni kl. 18 – 19.30 byder vi indefor i Kvindemuseets hyggelige café til:
Et barn kommer til verden – Fortællinger, lyrik og musik
Om fødsler og om at være tæt på at miste sit barn. Forfatterne Lise Dres og Sarah Roued Thomsen fortæller om de oplevelser som følger, når et barn kommer til verden.

Vi slutter litteraturfestivalen af fredag d. 22. juni kl. 17 – 18.15 med koncerten:
Dreams From My Body – AFLYST
Se i stedet koncerten på Dome of Visions søndag d. 24. juni kl. 17 – 18.15
En elektronisk koncert med sang, stemmebilleder, tekster og soundscapes skabt af sanger Katrine Faber i samarbejde med den amerikanske elektroniske musiker Michael Mcdermott.